Εκπαιδευτικά Νέα

Δηλώσεις του Υπουργού κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη κατά την επίσκεψη στο (Κ.Ε.Δ.Δ.Υ) Φθιώτιδας

Created: Thursday, 30 October 2008 16:22
Hits: 534

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

                                                              Αθήνα, 30 Οκτωβρίου 2008

 

Δηλώσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

 κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη κατά την επίσκεψη στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (Κ.Ε.Δ.Δ.Υ) Φθιώτιδας και την παράδοση Η/Υ σε μαθητές Α.μ.Ε.Α.

 

Θέλω να ευχαριστήσω και να συγχαρώ τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας, τον Νομάρχη, το Δήμαρχο και τον Βουλευτή. Όλοι συμπράττετε για το καλό και αυτό είναι πάρα πολύ ενισχυτικό και τιμά όλους όσοι προωθούν πραγματικά την βελτίωση των υποδομών στο νομό Φθιώτιδος.

Πριν από μερικούς μήνες τολμήσαμε να ψηφίσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο το οποίο καθιστά υποχρεωτική την ειδική αγωγή και εκπαίδευση και διασφαλίζει εμπράκτως ίσες ευκαιρίες για όλα αυτά τα παιδιά. Το κεντρικό μήνυμα που εκπέμψαμε μέσα από την Βουλή των Ελλήνων, είναι ότι μια κοινωνία που δεν ενδιαφέρεται για τα άτομα με αναπηρία, είναι η ίδια ανάπηρη.

Η βασική φιλοσοφία του θεσμικού πλαισίου μας είναι η μετακίνηση από το κατηγορικό μοντέλο που γκετοποιεί τα παιδιά που έχουν τέτοιου είδους προβλήματα και περιθωριοποιεί κατ’ επέκταση και τους γονείς τους, σ’ ένα μοντέλο ενταξιακό. Όλο λοιπόν το εκπαιδευτικό σύστημα σήμερα δουλεύει  για να μπορέσουν όλα τα παιδιά με την κατάλληλη αρωγή και την κατάλληλη εκπαίδευση να ενταχθούν στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Όταν αυτό δεν είναι απολύτως εφικτό, δημιουργούμε ειδικά σχολεία όλων των βαθμίδων και μέσα από την παιδοψυχολογική, αλλά και την ιατρική αξιολόγηση των ΚΕΔΔΥ, τα οποία αναβαθμίζονται, προσπαθούμε να βοηθήσουμε κάθε οικογένεια εκεί που μας έχει ανάγκη.

Σήμερα βρισκόμαστε στην αντίπερα όχθη, στην όχθη της πράξης. Και ερχόμαστε να επιθεωρήσουμε ένα από τα πρότυπα ΚΕΔΔΥ στην χώρα, κάνοντας μια κίνηση η οποία δεν είναι συμβολική αλλά είναι ουσιαστική, μοιράζοντας ειδικούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές σε παιδιά που πραγματικά μπορούν να τους αξιοποιήσουν και να τους χρησιμοποιήσουν στο σπίτι τους.

Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που αποφάσισε, χρηματοδότησε και τώρα υλοποιεί ένα πρόγραμμα διανομής 4.000 ειδικών ηλεκτρονικών υπολογιστών για τα παιδιά που κινούνται στο φάσμα του αυτισμού, για τα παιδιά που έχουν προβλήματα όρασης, για τα παιδιά που έχουν προβλήματα ακοής και για τα παιδιά που έχουν πνευματική καθυστέρηση.

Με αυτά τα εργαλεία, τα οποία διαθέτει η ελληνική πολιτεία και τα εγκαθιστά με την ευθύνη των ΚΕΔΔΥ στα σπίτια, εντάσσουμε σταδιακά όλα τα παιδιά στο εκπαιδευτικό σύστημα και με την αρωγή και την συμπαράσταση των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών και των γονιών τους, προσπαθούμε να τους δώσουμε ίσες ευκαιρίες για μάθηση και μεθαύριο και για δουλειά.

Επίσης, φέτος είναι η πρώτη χρονιά που πάνω από 2.000 ειδικοί επιστήμονες εντάσσονται σε όλες τις δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Απόφοιτοι των εξειδικευμένων πανεπιστημιακών Τμημάτων του Βόλου και της Μακεδονίας ή εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακούς τίτλους σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό το οποίο έρχεται να συμπληρώσει τα κενά. Να συμμετέχει σταδιακά σε οργανικές θέσεις ώστε να μην εξαρτάται η λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος μόνο από τις πιστώσεις που κάθε χρόνο διαθέτει η πολιτεία δημιουργώντας έτσι ένα καινούριο παράλληλο εκπαιδευτικό σύστημα. Με τον τρόπο αυτό δείχνουμε σήμερα προς τα πού πρέπει να βαδίσει η πολιτική μας στην εκπαίδευση για τα άτομα με αναπηρία.

Θέλω να επισημάνω ότι σίγουρα όλα δεν γίνονται μεμιάς. Σίγουρα αυτή η προσπάθεια είναι ανηφορική και μεγάλη, αλλά έχουμε την πολιτική βούληση εφ' όσον ξεκινήσαμε το έργο να το φέρουμε εις πέρας και σε αυτή την προσπάθεια χρειαζόμαστε την συμπαράσταση όλων.

Θέλω να ευχαριστήσω πρώτα απ’ όλους τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν σ’ αυτή την προσπάθεια δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό και κατά δεύτερον τους γονείς, οι οποίοι ως συμπαραστάτες του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, του ειδικού βοηθητικού προσωπικού και των ιδίων των εκπαιδευτικών στην προσπάθεια που γίνεται, διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες στα παιδιά τους. Θα ήθελα να επισημάνω ότι επεξεργαζόμαστε καινοτόμα μοντέλα για ν’ απαντήσουμε στην αγωνία των γονιών που σκέφτονται το μέλλον των παιδιών τους όταν οι ίδιοι θα φύγουν απ’ τη ζωή.

Βεβαίως η αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας μέχρι στιγμής φτάνει ως τα 23 χρόνια. Ξεκινά απ’ τα νήπια και φτάνει 23 ετών. Η νέα μας επιδίωξή είναι να καλύψουμε το παιδί από την ώρα που εντάσσεται στο εκπαιδευτικό σύστημα μέχρι την ώρα που φεύγει από τη ζωή μέσα από τις δομές δια βίου μάθησης. Επεξεργαζόμαστε ένα τέτοιο μοντέλο που διασφαλίζει τα ανωτέρω με την αρωγή της πολιτείας και τη συνεργασία των γονέων.

Αυτό είναι το σχέδιό μας και η φιλοσοφία μας, αυτό που σήμερα  βιώνουμε με την διανομή των ειδικών ηλεκτρονικών υπολογιστών. Η άψογη λειτουργία αυτού του ΚΕΔΔΥ και τα ειδικά σχολεία είναι το πρώτο βήμα της προσπάθειας. Το επόμενο διάστημα θα ξεδιπλώσουμε και τα επόμενα βήματα μας ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις και της κοινωνίας.