Copyright 2024 - Εκπαιδευτικό Περισκόπιο

Χρονολογικη Σειρα

ΕΘΝΟΣ: Δεν αλλάζει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

7

Η γενική αίσθηση είναι και συμφωνώ και εγώ με αυτό, ότι η Εξεταστική Επιτροπή λειτούργησε με σεβασμό προς τα παιδιά, προς τον κόπο των παιδιών. Τα θέματα τα οποία μπήκαν ήταν θέματα που ανταποκρίνονταν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην αίθουσα. Δεν ήταν θέματα φροντιστηρίων και αυτό είναι πολύ σημαντικό».

Οσον αφορά τα θέματα, όπως τόνισε ο κ. Φίλης, «ήταν διαβαθμισμένα ως προς τη δυσκολία τους. Δεν ήταν θέματα εξόντωσης, ούτε θέματα απλώς ενός διαβατηρίου για να περάσουν με ευκολία τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Ηταν θέματα όπως πρέπει να είναι, έτσι ώστε να γίνεται μια σωστότερη επιλογή των παιδιών. Επίσης ήταν θέματα με σαφήνεια διατυπωμένα και αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι η διαδικασία της αναβαθμολόγησης ήταν πολύ περιορισμένη σε σχέση με άλλες χρονιές. Ούτε υπήρξε ανάγκη να σταλούν διευκρινίσεις, όπως γινόταν άλλες χρονιές».

Δηλώσεις

Χτες ο κ. Φίλης δήλωσε ότι... δεν βιάζεται ν’ αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, τονίζοντας χαρακτηριστικά: Eχουμε πει ως υπουργείο ότι συζητούμε, δεν βιαζόμαστε προκειμένου να προχωρήσουμε στην αλλαγή του συστήματος επιλογής των παιδιών για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Εχει διατυπωθεί μια άποψη από την Επιτροπή Διαλόγου υπό τον κ. Λιάκο. Συζητούμε.

Οποιαδήποτε αλλαγή στο σύστημα επιλογής των παιδιών για τα πανεπιστήμια, προϋποθέτει αλλαγή του Λυκείου, αλλά και των πανεπιστημίων σε κάποιες πλευρές. Γι’ αυτό δεν προτάσσουμε το ζήτημα της επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά έπεται των αλλαγών που θα γίνουν και στο Λύκειο, αλλά και σε κάποιο βαθμό στα πανεπιστήμια».

Δεν αλλάζει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Δεν αλλάζει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Από την πλευρά του ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας κ. Γ. Παντής υπογράμμισε ότι το νέο σύστημα με τα 4 μαθήματα και με το μάθημα βαρύτητας, ουσιαστικά, μας δίνει μια πρώτη εκτίμηση ότι «όποιοι έχουν πάρει υψηλό βαθμό σε Αρχαία, Μαθηματικά και Βιολογία, θα πάρουν και την πρώτη τους επιλογή.

Αρα το νέο σύστημα, έτσι όπως είναι διαμορφωμένο, βοηθάει τα παιδιά που έχουν επιτυχία στα βασικά μαθήματα να παίρνουν και την πρώτη τους επιλογή και αυτό είναι πολύ καλό σε σχέση με το παρελθόν, που μπαίνανε πολλά μαθήματα μαζί και η πρώτη επιλογή μπορεί να μπλεκόταν και με άλλα δευτερεύοντα μαθήματα. Οποιος γράψει καλά Αρχαία, Μαθηματικά και Βιολογία, θα κερδίσει και την πρώτη του επιλογή και αυτό είναι ένα θετικό του νέου συστήματος».

Οι εξετάσεις σε αριθμούς

Πάνω από 35.000 άνθρωποι δούλεψαν για τις Πανελλαδικές

Εξαιρετικά εντυπωσιακός είναι ο αριθμός των ατόμων (εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων) που εμπλέκεται κάθε χρόνο με τις Πανελλαδικές εξετάσεις, προκειμένου όλα να κυλούν ομαλά για τα παιδιά και το σύστημα να έχει την εγκυρότητα που πρέπει.

Συνολικά για τις εξετάσεις απασχολήθηκαν πάνω από 35.000 άτομα! Οι περισσότεροι βέβαια ήταν οι καθηγητές που είχαν καθήκοντα επιτηρητών και οι οποίοι έφτασαν στα 12.288 άτομα.

Ακολουθούν οι βαθμολογητές (11.300 άτομα) και οι καθηγητές που απασχολήθηκαν στις λυκειακές επιτροπές (10.000 άτομα).

Το προσωπικό που απασχολήθηκε στις Κεντρικές Επιτροπές ήταν 185 διοικητικοί υπάλληλοι και αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί. Τέλος, τα εξεταστικά κέντρα ήταν 1.024 και τα βαθμολογικά κέντρα 104.

ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ - ΜΙΧ. ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

Πηγη: www.ethnos.gr

f t g m

Τα τελευταία νέα