Copyright 2024 - Εκπαιδευτικό Περισκόπιο

Εκπαιδευτικά Νέα απο την Βουλή

Επερώτηση στη Βουλή του Κέλλα για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

1

«Το Υπουργείο Παιδείας πιστό στο ραντεβού του με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών», είναι ο τίτλος της ερώτησης:

 

«“Σε ένα σχολείο με 200 μαθητές, υπάρχει μόλις ένας εκπαιδευτικός, με αποτέλεσμα οι γερμανικές αρχές να αναρωτιούνται για ποιόν λόγο διαθέτουν αίθουσες στην ελληνική κοινότητα από τη στιγμή που αυτές παραμένουν άδειες! Τα ίδια, βέβαια, είχαν συμβεί και πέρυσι, με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην μπορούν να γιορτάσουν ούτε την 28η Οκτωβρίου.

 

Σοβαρά κενά έχουν σημειωθεί στο πρόγραμμα διδασκαλίας, καθότι αυτό έχει τροποποιηθεί σε δίωρα ανά επίπεδο, σε εβδομαδιαία βάση. 

 

Δεν υπάρχει οδηγία από το Υπουργείο σχετικά με το πόσες διδακτικές ώρες αντιστοιχούν σε κάθε επίπεδο”. 

 

Τα συγκεκριμένα στοιχεία ήρθαν στο φως μέσα από τη δημοσίευση της επιστολής-καταγγελίας της Ένωσης Συλλόγων Ελλήνων Γονέων και Κηδεμόνων Βάδης Βυρτεμβέργης. Για μια ακόμα φορά, η κατάσταση στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού είναι εξαιρετικά απογοητευτική»

 

Η άκαμπτη στάση του Υπουργείου στο θέμα επανεξέτασης των αναχρονιστικών διατάξεων, που εισήγαγε ο ν.4415/16, οδηγεί για μια ακόμη χρονιά σε αδιέξοδο την ελληνόγλωσση εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, αν και έχουμε φτάσει στο τέλος Οκτωβρίου, τα κενά και οι ελλείψεις στην Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση της Γερμανίας είναι απελπιστικά, ενώ φαίνεται ότι το Υπουργείο στερείται – και φέτος – συνολικού οργανωτικού και εκπαιδευτικού σχεδιασμού.

 

Όπως έχουμε επανειλημμένα τοποθετηθεί στο παρελθόν, τα παραπάνω είναι απότοκα της ιδεοληπτικής εμμονής και της απουσίας “πυξίδας” του Υπουργείου Παιδείας για τα θέματα της παιδείας των ελληνοπαίδων του εξωτερικού. Δυστυχώς, όλη αυτή η πρωτοφανής καταιγίδα αρνητικών και ανεπανόρθωτων για την ελληνική διασπορά εξελίξεων δεν φαίνεται να συγκινεί κανέναν ιθύνοντα στο Υπουργείο Παιδείας. Μαθητές και γονείς έχουν πάρει την κατάσταση στα χέρια τους, καταφεύγουν στα ξενόγλωσσα σχολεία και “εκλιπαρούν” το υπουργείο να συναισθανθεί τις ευθύνες του».

 

«1. Προτίθεστε, συναισθανόμενος τις ευθύνες σας για τις αδικαιολόγητες ελλείψεις και την καθυστέρηση αποσπάσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία του εξωτερικού, να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες απόσπασης των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού;

 

2. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες αναθεώρησης του υφιστάμενου αγκυλωτικού θεσμικού πλαισίου και, προκειμένου να στελεχωθούν οι σχολικές μονάδες, να δώσετε τη δυνατότητα απόσπασης κατά προτεραιότητα των εκπαιδευτικών χωρίς επιμίσθιο στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού, πέραν της πενταετίας;»

f t g m

Τα τελευταία νέα