Copyright 2021 - Εκπαιδευτικό Περισκόπιο

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Tην άνοιξη το ν/σ για το μοντέλο διοίκησης των ΑΕΙ

1

Απόστολος Λακασάς

  

Ο νόμος με τις αλλαγές στη διοίκηση των πανεπιστημίων και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι τα επόμενα βήματα που θα κάνει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με βάση το μνημόνιο που υπέγραψε η Ελλάδα στις 27 Απριλίου 2018 με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Από την άλλη, θετικά σχόλια συγκεντρώνει το έως τώρα μεταρρυθμιστικό έργο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο περιλαμβάνει τις πρόσφατες ρυθμίσεις για την ασφάλεια των ΑΕΙ και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.

 

Ειδικότερα, σύμφωνα με το κείμενο των ευρωπαϊκών θεσμών που παρουσιάζει η «Κ», μέσα στον Μάρτιο αναμένεται να δημοσιοποιηθεί το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των περίπου 170.000 εκπαιδευτικών των δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων. Oπως έχει παρουσιάσει η «Κ» (τελευταία δημοσίευση, φύλλο Κυριακής 7/2), η αξιολόγηση θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο και θα είναι διαμορφωτική. Δηλαδή τα αποτελέσματά της δεν θα έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα για τον εκπαιδευτικό, αντίθετα στόχος τους θα είναι η βελτίωση των εκπαιδευτικών. Κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από δύο αξιολογητές σε σειρά κριτηρίων/δεικτών, ενώ θα αξιολογούνται και οι μέθοδοι διδασκαλίας του στην τάξη. Η αξιολόγηση θα είναι περιοδική, και κάθε εκπαιδευτικός θα αποκτήσει ένα portfolio, το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία της διαδρομής του στην ελληνική εκπαίδευση. Παράλληλα, προετοιμάζονται 150 αναλυτικά προγράμματα σπουδών για μαθήματα στη γενική και επαγγελματική εκπαίδευση, τα οποία θα τεθούν σε πιλοτική εφαρμογή το σχολικό έτος 2021-2022. 

 

Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα παρουσιαστεί μέσα στην άνοιξη ν/σ για το μοντέλο διοίκησης των ΑΕΙ με στόχο την ενίσχυση της αυτονομίας. Αναμένεται να επανέλθει το Συμβούλιο Ιδρύματος (Σ.Ι.) με τη συμμετοχή μελών εκτός ΑΕΙ. Το Σ.Ι. είχε θεσμοθετηθεί για πρώτη φορά με τον νόμο 4009 του 2011. Το ερώτημα είναι ποιο ρόλο θα έχουν τα νέα Σ.Ι. σε σχέση με τα άλλα όργανα διοίκησης στα ΑΕΙ. Στο υπουργείο έως τώρα έχουν εξεταστεί δύο σενάρια. Το πρώτο είναι το Σ.Ι. να έχει ρόλο επιτελικό, ελεγκτικό και στρατηγικό και να λειτουργεί ως αντίβαρο του πρυτανικού συμβουλίου. Αλλωστε, γι’ αυτόν τον λόγο ψηφίστηκαν αλλαγές στην πρυτανική θητεία πέρυσι το καλοκαίρι. Το δεύτερο σενάριο προτείνει να δοθούν στο Σ.Ι. αρμοδιότητες από το πρυτανικό συμβούλιο, το οποίο άλλωστε θα επιλέγεται από το Σ.Ι. 

 

Την ίδια στιγμή, το κείμενο των θεσμών αξιολογεί τα έως τώρα νομοθετήματα του υπ. Παιδείας. Οπως αναφέρει, «δύο φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις υιοθετήθηκαν τους προηγούμενους τρεις μήνες. Η μία αφορά τις αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση με στόχο να γίνει πιο ελκυστική για τους αποφοίτους της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και να συνδεθεί με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Η δεύτερη μεταρρύθμιση αφορά τη ρύθμιση για την πανεπιστημιακή αστυνομία και την καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ».

Πηγη: www.kathimerini.gr

Greek Bulgarian Danish Dutch English Filipino Finnish French German Italian Norwegian Portuguese Romanian Russian Serbian Spanish Swedish
f t g m

Τα τελευταία νέα